söndag 30 maj 2010

Lugn helg

Söndagmorgon, jag trodde på en kopp kaffe i lugn och ro.
Men nej då, bebis verkar inte somna om och de två största flickorna tror jag minsann har inbyggd mammaradar ;).Jaja man ska vara glad för det lilla, det är ingen som kräks längre.
Men inget ont som inte har något gott med sig brukar man väl säga, då barnen varit sjuka så har faktiskt helgen varit väldigt lugn. Jag har fått undan en hel del tvätt och även hunnit klippa gräset på både fram och baksidan, jag känner mig nog rätt så nöjd.
Som grädde på moset så sålde jag syskonvagnen som stod i hallen och tog upp en massa plats, annonsen hann bara ligga ute i 5 timmar innan det var klart :).
Sitter och funderar lite över framtida veckor. Jasmine och Robin fyller år nu i Juni, de börjar bli så himla stora mina "små barn".
J blir 9 och R fyller 7, känns som de nyss kom till världen.
Vilken åktur de har bjudit på, att man många gånger bara velat kliva av känns just nu väldigt avlägset. Det känns nästan som att nu är början på det nya livet, det som ska bli mycket bättre.
Klart att mycket kommer vara jobbigt, men nu vet vi och kan jobba utifrån det.
Skänker även en tanke till min underbara vän V som alltid finns om man behöver ventilera, tack för att du finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar