tisdag 25 maj 2010

Återgivning

Jaha, jag skulle ha varit på återgivningssamtal på BUP nu. Men se det sket sig, psykologen har ryggskott :(. Än så länge är inte stormötet på skolan i morgon avbokat, peppar, peppar. Men jag måste säga att det känns en aning jobbigt. Tanken är ju att psykologen ska informera skolan om vad Robin har för diagnos, styrkor, svårigheter osv. Det ska diskuteras om Robins framtid, vad han behöver av skolan och av oss som föräldrar. Om psykologen står på benen i morgon så innebär ju detta att jag som förälder får informationen om mitt barn samtidigt som skolan. Hur ska jag kunna stå upp för mitt barn när jag inte haft en möjlighet att ta in och smälta vad diagnosen innebär. Nu har jag ännu mer frågor och funderingar som snurrar i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar