söndag 9 maj 2010

Det snurrar på.

Det är mycket som händer här hemma nu. Min stora flicka är så lugn för tillfället, det är nästan otäckt för hon verkar så låg. Måste nog kolla av hur hon fungerar i skolan, om det har hänt något eller om det bara är jag hemma som upplever detta.

Renoveringen av R`s rum går sakta framåt, första natten slog han dock upp alla spacklade hål i väggen så jag fick börja om på nytt :( lösningen har blivit låst rum och ett barn till i vårat sovrum tills det är klart. Skolan har försökt plantera ett frö i min hjärna om att pojken kanske behöver en annan skolform på en annan skola. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför det, men min önskan är ju att han ska få gå kvar på sin nuvarande skola med stort stöd av egen resurs, för han är smart och har stor kunskap inom sig men behöver stor hjälp för att få fram det.

I veckan som kommer ska min duracellkanin åter träffa doktorn på BUP. Sist gick det inte så bra, all denna hyperaktivitet som vi ser var som bortblåst. Hon gick helt enkelt i baklås, hoppas hon känner sig lite tryggare denna gång så det blir en lite mer rättvis bild av henne.

1 kommentar:

  1. Jag tror att du måste släppa efter på ditt eget begär och komma fram till va som är bäst för barnet!!!! Jag/vi har varit runt och kollat på andra skolformer och om jag hade blivit erbjuden plats tidigare hade jag tagit den för dom jobbar helt annorlunda jämfört med en vanlig skola!!! Då hade kanske Alex sluppit att vara där han är nu näst sista året utan betyg:( Finns inte en chans att han kan läsa upp 7,8,9 på ett år så summa kardemumma han kommer inte få något slutbetyg:(!! Så sara för barnens skull ta en annan skolform om du blir erbjuden den för senare är det försent och platserna är en brist vara!!//Kram anna

    SvaraRadera