fredag 14 maj 2010

Autism?

Sitter här och tittar ut på regnet, funderar på om det är för mig himlen gråter. För mitt hjärta gråter, känns som om allt ställts på sin spets nu. Robins utredning är ju klar nu och jag fick av en tillfällighet diagnosen tidigare än beräknat. Själva återgivningssamtalet ska vi ha först den 25:e. Diagnosen blir Atypisk autism eller Autism. Skit samma kanske det är ju autism vi pratar i alla fall, och jag känner mig helt lost. Jag har ingen aning om hur framtiden blir för min lilla pojke, eller hur stora svårigheterna faktiskt är. Men min första tanke är, fan vad vi kommer få jobba med lilleman om han ska få det bra. Känns som en autismdiagnos är väldigt tung att bära, slå sen på den svåra adhd som han har.... ja inte blir det en enkel resa. Jag trodde att jag var förberedd, men ack så fel man kan ha. Känner mig allt annat än lugn och sansad just nu. Samtidigt har jag en otroligt stark övertygelse om att man får inte mer än man mäktar med :) Jag måste bara hitta ett sätt att ta mig igenom och bearbeta det här. För det är väl som så, att det mesta går bara man vill och livet är inte alltid rättvist.

3 kommentarer:

  1. Ja, så är det kanske.. Annars brukar jag säga att man klarar mer än man tror om man måste. Hursomhelst så går det på nåt sätt, men enkelt är det ju inte!
    Styrkekramar!
    Nina

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du tittar in, så impad av eran lösning på tillvaron.Har försökt leta i din blogg om när/hur gammal Sandra var när ni blev PA. Just nu måste vi försöka hitta ett sätt som gör det möjligt för mig att inte arbeta utanför hemmet men vet inte riktigt vad som finns att tillgå.

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Tack för din kommentar, jag har fått en liknande fråga så jag kommer svara i mitt nästa inlägg.

    Jag tycker att du ska kontakta ett assistansbolag. Dom hjälper dig att söka. Jag minns inte på rak arm hur gammal Sandra var, men det går nog att leta upp det bland alla papper nånstans. Första gången vi sökte blev det avslag iaf sen ett par år senare sökte vi med hjälp av assistansbolaget och det blev avslag då med men vi fick hjälp att gå vidare och då gick det igenom.

    Lycka till massor!
    Kram Nina!

    SvaraRadera