onsdag 5 maj 2010

Jobbigt

Nu är det ett tag sen jag skrev, men jag känner att jag nog har det lite jobbigt just nu. Har varit mycket med BUP och Robins utredning, för lite sömn och ingen lugn och ro någonstans. Nu närmar det sig i alla fall ett avslut och förhoppningsvis rätas en del frågetecken ut. Klart är att R har stora svårigheter som ligger utanför hans adhd, sen vet vi ju inte om de fyller alla kriterier för egen diagnos eller om formuleringen blir nåt annat. Jag har åtminstonde tagit mig i kragen och spacklat Robins rum nu, 3 liter spackel gick det åt. Tanken är att göra rummet så "rent" som möjligt för att kanske skapa lite lugn i hans inre kaos. Jag väntar även med spänning på svar från rektorn hur det blir med hans sommarfritids, vet i dagsläget inte om de har resurser för att hjälpa honom :( och ensam klarar han sig inte. Ska han vara hemma hela sommarlovet finns risken att vi går under som familj, han behöver fritids eller skola för att må bra. Helst skulle hela livet bestå av bara Mån-Fre alltid, för då är det ju som vanligt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar