tisdag 8 juni 2010

Länge sen sist.

Jo nu var det ett tag sen sist, men jag har inte riktigt haft ro i kroppen att sätta mig ner. Jag har haft återgivning kring Robins diagnos och nu har de bestämt sig. Diagnosen blir Atypisk autism och svår adhd. Vi kommer remitteras till BUH och få träffa arbetsterapeut och sjukgymnast, jag tror och hoppas att det blir bra :) Idag hade vi nätverksmöte på skolan och det gick välpå det stora hela ganska hyfsat. Jag hade dock svårt att behärska mig när det börjar pratas om ännu mer stödinsatser hit och dit. Tårarna bara sprutade och jag höjde även rösten åt vår handläggare på sociala förvaltningen. Jag påtalade att jag vill inte ha fler människor springandes i våra liv, jag vill bara ha möjlighet och utrymme att själv hjälpa mina barn. Så nu ska vi söka assistanstimmar för Robin, och det verkar som jag har både BUP och soc bakom där trots allt. Så nu är det dax att dyka ner i pappershögen och försöka skriva så bra som möjligt. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar