torsdag 22 april 2010

Frustration

Försöker få J att göra de sista läxorna, går ju sådär kan jag säga. Här räcker inga som helst strategier. Hon ifrågasätter VARFÖR ska man göra alla läxorna. Vad svarar man på det? För att lära sig?, " jo men jag kan ju redan mamma" för att träna? " jag behöver inte träna mamma" Du behöver ju träna på att skriva fint vännen " näe, för jag kan ju skriva mamma" och så här kan det fortsätta i all evighet...
Ikväll känner jag mig rätt sliten, har även idag varit ute i området och samlat in kläder som duracellkaninen lagt ifrån sig överallt. R har varit iväg med sin kontaktperson i 2,5h, det var skönt för honom :) Vi andra passade på att mysa lite under tiden.Cindra fick sitta i lugn och ro med youtube, tycker hon är jättekul. Minja kröp upp i mammas knä och tittade på barnprogram utan att bli bortlyft för mamma måste göra nåt annat (hejda R från tokigheter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar