lördag 24 april 2010

En vanlig dag ;)

Familjen börjar bli sjuk, min man är riktigt risig. Hostar otroligt mycket och förkylningen har krupit ner i luftrören. Han har astma så nu är det jäkligt med andningen mellan varven. Jag tänkte jag skulle vara snäll och lite omtänksam så jag tog med mig alla barnen och gick till lekparken, lyckades även fixa lekkamrat till R. Allt var frid och fröjd och vi var ute ett par timmar men sen började det bli dax att stoppa nåt i magen och det påtalade jag för barnen. Men oj vilket misstag. R lägger benen på ryggen och drar iväg. Försökte hinna ifatt honom men det fanns inte en chans. Jag hade en dubbelvagn och en ledsen Cindra som inte orkade gå att tampas med oxså :( slänger mig på luren hem, stackars mannen fick slänga sig på cykeln och ut å leta trots andnöd och hosta. När sen väl alla var hemma var jag så ledsen och besviken på R att jag kände att allt vad lugn och pedagogik hade flugit ut genom fönstret. Jag tog helt enkelt en paus från verkligheten och gick iväg och drack kaffe hos en vän. På min väg hem fångar jag upp Cindra, hon gör då dagen komplett. Lilla loppan och hennes vän har alldeles själva gått till affären och hämtat kexchoklad. Så i morgon är det ju bara att gå dit å be att få betala. Cindra själv förstår inte alls varför mamma blivit irriterad. Nu sitter jag här och är alldeles matt av trötthet och önskar bara att snart få gå och sova:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar